TaK kENaL MaKA Tak CinTa..
DaH KeNaL BeLum Tentu BerCinTa..
JanGan TanGiSi PemerGiAn Yang BeLum PasTi KiTa PunYa..

KesiNamBUnGan HiDup InI BagAi TiAdA peNgHuJunGnYa..

Wednesday, December 14, 2011

KoRaNg BesT..!!!!!

         Ini salah satu peristiwa sebab dan penyebab aku tak dapat update N3 baru. Belum puas beraya lagi,dalam musim raya aku dah sibuk dengan Team Pencak silat. Cuti raya just seminggu je kalau boleh sebulan raya sebulan la nak cuti.haha tak dapek do..  Raya ke 7 aku da naik kerja dan bermula latihan pusat silat untuk Kejohanan Piala Timbalan Perdana Menteri  IPT. Kejohanan ni ada 2 kategori,  iaitu kategori IPT dan kategori Antarabangsa. Aku di amanahkan untuk menjadi pengurus pasukan IPT dan pasukan Malaysia. Aku terasa agak beban sikit sebab nak jaga pesilat-pesilat yang agak ramai yela  dua team memang la ramai. So aku amik assistant tuk menjadi pengurus pasukan IPT dan aku pengurus untuk pasukan Malaysia.(bukan lantik sendiri tapi coach yang lantik yek.)
          Bermula latihan pusat kerja aku makin bertambah untuk menguruskan borang pendaftaran,medical chekup dan sebagainya. Ingatkan senang jek jadi pengurus pasukan ni rupa-rupanya haaa hamik kaww haha… setiap hari aku akan balik kerja jam 11 or 12 malam sebab latihan pusat ni dari pagi sampai la ke malam. Pagi aku kerja macam biasa, habis waktu kerja aku akan turun gelanggang tengok keadaan pesilat. Agak seronok tengok pesilat membuat latihan sebab ramai. Lupa lak nak cerita yang pasukan Malaysia dipilih dari selection  yang telah dijalankan dan di sertai oleh pesilat-pesilat dari berlainan IPT. Tu yang macam-macam perangai ada. Semuanya membuat aku terhibur dan seronok. Hilang rasa penat.
           Kejohanan ini diadakan di Berjaya Times Square,memang makan masa la tuk perjalanan.  Dan di hari yang sepatutnya kami gerak jatuh pada tanggal birthday aku. Pagi-pagi bangun tido aku dapat hadiah coklat ferero roche,ntah betul ke tak aku eja tu.hehe thanz my housemate.sayang lebih la. Datang tempat berkumpul, budak-budak silat siap nyanyikan lagu birthday untuk aku.wah terharu..hahaha.. nasib baik tak kena baling ngan telur n tepung.
           Bermulalah  seminggu aku berkampung di Berjaya Times Square tapi penginapan di Kampung Baru. Cukup la seminggu aku duduk kat KL, jalan tak yah cakap la memang memanjang jem saja. Bila kejohanan da start setiap hari kitorang akan gerak jam 7.30 pagi dari kampung baru sedangkan game start jam 10.00 pagi.huhuu ni semua disebabkan jem. Seronok bila ada pertandingan, macam-macam sorakkan yang ada sampai budak-budak ni sesuka hati menukar lirik lagu. Jangan lupa lirik yeye…dan tak lupe trademark kami “emmmmmmm” (sambil senyum). J
           Di akhir hari pertandingan team Malaysia akhirnya dapat bawak balik Piala timbalan Perdana Menteri yang sebelum ini dimenangi team Singapura. Alhamdulillah team Malaysia dapat 12 Emas 6 Perak 3 Gangsa. (kalau tak silap la) dan Team IPT dapat 1 Perak 4 Gangsa. Habis je game aku pun terus cuti 5hari.hahaha bayar balik hutang untuk beraya tapi tak beraya sangat pun janji dapat jumpa My love hehe. Tahniah semua!!! Aku betul-betul rindukan semasa kejohanan ini berlangsung walaupun agak penat tapi Team Malaysia n IPT, korang memang best.. Terima kasih banyak sebab bagi kerjasama yang tak terhingga dan tak lupa my coach sebab beri kepercayaan untuk memikul tugas ni.. Love u all… mmmuuuaahhh!!!!  Ok jom layan picture and video semasa kejohanan berlangsung. Ermmmm..!!!! J
wif pesilat puteri

my coach AHMAD FAIZAL @ ABG PEJA  di interview wartawan dari channel sukan arena astro.. famous derrr!!!!

i miss this moment...!!!                          

terbaikkkkk!!!!!


team pencak silat UTHM n MALAYSIA


No comments:

Post a Comment