TaK kENaL MaKA Tak CinTa..
DaH KeNaL BeLum Tentu BerCinTa..
JanGan TanGiSi PemerGiAn Yang BeLum PasTi KiTa PunYa..

KesiNamBUnGan HiDup InI BagAi TiAdA peNgHuJunGnYa..

Tuesday, March 22, 2011

TiTik PerMuLaaN YanG Tak DiSaNgKa.

Petang yang indah…melayan laman sosial..

My Prince: salam..hai awk leh kenal?
Princess: wsalam..boleh nak kawan x salah..

Sebelum aku menerima seseorang tu sebagai kawan aku, mesti aku cek profile orang tersebut…tetiba aku terpandang kat fav music “KANGEN BAND” wahhh!! Minat aku ngan die same la..ok2 leh wat kwn ni..hehehe

My prince:dok mane? Kj ke study?
Princess: klatan..study skrg ni.. awk minat KANGEN BAND yek?
My prince:yup sy suka lagu2 KANGEN BAND..awk minat KANGEN BAND  
          jugk ke?
Princess: ye sy pun minat lagu2 lagu KANGEN BAND..lagu yakinlah  
          aku menjemputmu..awk dok mane?
My prince:sy orang klatan keje kat kedah
Princess: awk A*** ye? Klatan kat area mane?
My Prince:ye mane awk tau? Klatan kat area *********

Tu la permulaan perkenalan kami Setelah beberapa bulan kenal di laman sosial, mula la si dia ni minta no telefon..yela org nak berkawan kan..so x salah rasenye bg no fon. Bila da bagi no fon rs menyesal pulak,yela tiap2 malam kol..aku xkisah la nak kol tiap2 malam  tapi waktu yg si dia kol ni menganggu waktu ketiduran ku..aduhhh!!! aku ni da la pantang klu time tdo,bunyi tepon aku mst aku tsedar pastu da susah nak tido balik..so start dr situ aku mula silent kan hs aku setiap malam..hahaha..sape2 kol n sape2 msg  sume aku xlyn klu diterima pade waktu ketiduran ku.. nasib la..huhuhu

Perkenalan aku dgn My Prince ni boleh dikatakan sekejap timbul sekejap tenggelam..kadang2 contact kadang2 x..myb msing2 ade komitmen masing2..tu yg xrajin sgt nak contact..

Bulan puasa 2thn yg lepas..
Princess:  hye awk raya ni x balik kampung ke?
My Prince: insyallah balik sy cuti lame..awk balik kampung x?
Princess:  sy cuti balik kampung gak..
My prince: balik naik ape?
Princess:  sy nek flight..ayah sy da tempahkan tiket..
My prince: bape hb balik? Nanti sy boleh hantarkan ke airport..
Princess:  sy balik ** hb..ok ape2 nnti roger la..

Masa yang di nantikan untuk pulang ke kampung
My prince:awk.sy xblh nak anta awk ke airport la. cuti sy di  
          anjakkan..sy cuti lepas raya..
Princess: ok xpela camtu..sy leh mtk tlg mmber sy anta kan..
My prince:ok nanti ms awk balik ke sini sy amik awk kat airport 
          ye..
Princess: ok ape2 nanti bagi tau..

Before pulang ke tempat yg spatutnye
Princess:  awk ade kat kg ke?
My prince: ye sy tgh cuti..awk balik bile?
Princess:  sok sy balik..awk jd amik sy ke?
My prince: kereta xde la awk..smlm be je accident..
Princess:  ok xpela..sy mtk tolong mmbe sy amikkan kat airport.

Da banyak kali perjumpaan yg kami plan..sume x menjadi..xtau kenapa..msti sume tu ade hikmah nye..xpe aku trima n redha sume keadaan ni..lepas tu kitorg da jarang conctact semula..mcm batu.kejap timbul kejap tenggelam.masing2 wat hal masing2..
Tiba hari konvokesyen ku yg kedua. sebab ape aku kate kedua ?? sebab ni konvokesyen untuk diploma..sblm ni sijil sahaja..so konvokesyen kali ni aku g ngan kawan2 seperjuangan ku.. ade yg g ngan fmly..tp fmly aku x dpt nak meraikan kejayaan ni disebabkan masing2 de komitmen ngan kj masing2 n perjalanan yg jauh..so pe de hall?? Aku xkisah.xpe janji aku da selamat tamatkan pelajaran ku..berbalik semula pada hari konvokesyen ku..aku message si dia..

Princess:  awk kat mane? Sy da otw ke tempat study sy ni..
My prince: oo awk konvo yek? Awk ngan sape?
Princess:  sy ngan member2 sy je..awk xnak teman sy? Awk kate  
           bila sy konvo awk nak dtg..
My prince: famly awk xdtg ke? sy tgh kursus la awk..tahniah 
           ye..maaf xdapat teman kan awk..
Princess:  famly sy xdpt dtg..xpela awk..xde sape nak bunga kat 
           sy.
My Prince: nanti kite jupe ye..
Princess:  ok..

Bila aku da tamatkan pengajian diploma,aku mula mencari sumber2 rezki yg aku mampu tuk lakukan iaitu mencari kerja. Membe baik aku bawakkan aku ke pejabat buruh yg dulu namenya kini telah di tukar dgn name yg lebih komersil Pejabat Sumber Manusia..kat situ la aku terjumpe ade company yg nak menggunakan khidmat sebagai pegawai perhubungan awam..walaupun lari dari bidang aku,aku cuba tuk kerja tersebut dan akhirnya aku telah diterima tuk kerja di situ..area2 dkt ngan uma aku la.. sekian lame xcontact aku pun saje la miskol si dia..eh dapat la igtkan da xpki no ni..tetiba aku dpt kol dari si dia..

My prince: hye..mane mhilang??sunyi sepi tanpa berita..
Princess: ade je kat cni..
My prince: wat pe skrg? Pe cer?
Princess: skrg da keje kat area2 uma je..keje biasa2..
My prince: wah da keje..!!! x bagitau pun kan.
Princess: ni nak bagitau la ni..hehehe

Kini tiba semula bulan ramadhan bulan puasa umat islam di seluruh dunia..si dia ni rajin mengejutkan aku utk bangun sahur walaupun aku xsuruh..ade perangai si dia ni yg wat aku agak berkenan.. si dia slalu mengigatkan aku tentang solat..klu kol or massage mesti si dia akan menanyakan soalan da solat ke belum? Tu la yg agk wat aku tetarik ngan si dia..slain tu si dia ni byk mengajar aku erti hidup berpasangan.Ooh lupe lak nk bg tau,kitorang banyak persamaan, ape yg kitorg minat sume same. Baca novel, minat KANGEN BAND, suka g karoke n byk lagi la..tu yg senang tuk aku berkomunikasi ngan si dia..Bila berborak dalam telefon mst ade je bnda yg nak di citekan..slalu nye pasal tajuk2 novel yg terbaru la dan novel mane yg menjadi fav kami..tak penah lagi aku jumpe lelaki yg minat membaca novel..mungkin ni la yg pertama dan terakhir aku jumpa. ~~CoNt~~

Cerita x abis lagi nnti smbung part yg lain k..


# ni la lagu fav My prince n Princess..
# lagu yang menemukan 2 insan yg berbeza..










No comments:

Post a Comment