TaK kENaL MaKA Tak CinTa..
DaH KeNaL BeLum Tentu BerCinTa..
JanGan TanGiSi PemerGiAn Yang BeLum PasTi KiTa PunYa..

KesiNamBUnGan HiDup InI BagAi TiAdA peNgHuJunGnYa..

Sunday, March 27, 2011

CinTa MuLa BerPuTik..

Sejak aku mendapat kerja baru ni,hubungan kami tidaklah  serapat sebelumnye. Kembali macam dulu kejap timbul kejap tenggelam disebabkan ada perselisihan faham dan berlaku  perang yang agak besar.so masing2 mendiamkan diri. Dan selang beberapa bulan, aku mendapat tawaran kerja di tempat lain yang sememangnye sejak abis blajar aku impikan keje disini.
Bila di tempat kerja baru ,mulalah kehidupan baru ku. Aku kesunyian di tempat baru sebab takde sape yg boleh di jadikan kawan lagi. Nasib baik la ade housemate yang memahami kedaan aku..diorang la yang membiasakan diri aku di tempat yg baru ni. Si dia mula muncul semula dalam hidup aku.

Princess : awk..sy da dpt kerja baru
My prince: kat mane?
Princess : kat ****..jauh la dr family
My prince: xpela dapat kerja tetap kan..

Aku menjadi rapat semula dengan  si dia gara2 celcom membuat package pangggilan yg RM2 boleh call sampai kul 12 mlm. So mula la detik2 manis aku dan si dia. Panggilan antara aku dan si dia pun dah berubah dari awk saya bertukar menjadi B SYG.hehe
Setiap pagi bangun dari tidur suara dia la yang akan ku dengar dulu sebab aku akan mengejut si dia bangun solat subuh takpun si dia yang akan mengejut aku bangun dahulu. Dan setiap hari aku dan si dia akan membuat report ( kalau wat ape2 sume kena gtau.da mcm special boyfriend la) tapi aku dgn si dia tak penah declare ape2 kot..tak tau la kalau pernah cakap  nak SKANDEL.. skandel??? Jeng..jeng..jeng...so paham2 sendiri la..hehehe..

Aku menjadi bahagia dengan hubungan ini,yela sntiasa call,sentiasa msg tu belum lagi  di laman sosial yang hari2 bg love..rasa seronok sangat. Pernah sekali si dia call aku masa aku solat magrib,bila sudah selesai solat aku call semula si dia takut kalau ade ape2 emergency kan.

Princess: helo askum..nape B?
My prince: wsalam..SYG wat pe? B kol xjawab pun
Princess: SYG solat la B.
My Prince: ok2 sory..da sudah solat lum?
Princess: da la kan malam ni malam jumaat..nak baca YASSIN
           jap lagi. B nak dgr SYG baca YASSIN ke?
My prince: boleh gak.jgn letak tepon tau. B nak dengar sampi 
           abis..
Princess: ok.B pun nnti g mandi n solat tau
My prince: ok..

Tengah aku baca YASSIN, si dia pun  mandi n solat. Bila selesai baca YASSIN, si dia pun solat dan giliran si dia pula membaca YASSIN.

My prince: SYG, B baca YASSIN dulu yek
Lilo gurl: ok SYG nak dengar
Belum pernah lagi org yang aku sayang baca YASSIN untuk aku dengari. Memang sedap suara nye bila baca YASSIN. Tipu la kalau tak tertarik. iTu la yang akan ku ingat sampai bila2.

Hari demi hari, tetiba aku memberikan idea untuk berjumpa. Yela kenal dah lame bila nak jumpe asyik tertunda saje. So kali ni aku dan si dia membuat rancangan berjumpa di tempat baru ku. Dan tak kusangka dia sanggup dtg jauh2 utk berjumpa dengan aku. Pernah 1 malam aku msg dgn si dia.
Princess: B jadi ke dtg sini?
My prince: jadi.. tiket da amik pun
Princess: B x tkot ke nak jupe SYG?
My prince: nape nak tkot lak?
Princess: yela SYG ni kan gemok,x cantik.. B xnyesal ke?
My Prince: abis, SYG x tkot jupe B ke?
Princess: org tny die…die tnya org balik lak
My Prince: da jgn tny pe2..kang B xjadi dtg kang..
Princess: ok.hehe

Hari yg di tunggu pun tiba
My prince: SYG, B da grk ni
Princess: ok jaga diri bebaik k. Bwk sweter x? Dalam bas tu     
           sejuk
My prince: ada..B lapar la..
Princess: la td x mkn ke? Nanti klu berhenti mane2 B mkn tau
My Prince: ok nanti B msg ye

Tak tidur lena aku menunggu kehadiran si dia. Jam 7 pagi si dia call aku,
My prince: Syg bangun..B da nak sampai ni.
Princess: B da sampai mane ni?
My prince: ntah la SYG , dekat **** kot..
Princess: lagi sejam smpi la tu
My prince: B tau B sampai SYG da ade..B lapar nak makan nasi  
           lemak
Princess: ye nanti kite g mkn ye tapi kan SYG bwk dak2 uma  
           tau,kitorang nak lepak kat mcd,nak bekpes kat mcd..ok?
My prince: ala..B nak mkn nasi lemak
Princess: nanti kte mkn jugk nasi lemak..ok?
My prince: ok SYG

Tengah aku bersiap2 nak menjemput si dia..telefon ku berbunyi lagi
My prince: B da sampai ni..mane SYG?
Princess: ye2 je da sampai. sampai mane?
My prince: busten la..da gerak ke lum?
Princess: da gerak ni otw..(sedangkan baru nak stat enjin 
           kereta) hehehe

Sampai di tempat yang dijanjikan.tetiba rasa cuak lak nak jumpa.yela tak pernah jumpa lagi. Housemate aku follow skali. Takut nak pergi sorang2.hehe.. housemate aku tunggu dalam kereta,aku mula mencari si dia.. Aku call si dia susah nak dapat. Mane si dia ni..call tak dapat lak tu.kata dah sampai. call dua-dua no pun tidak dapat.call  byk kali haaa... br dpt.
Princess: mane B ni? SYG kol byk kali x dapat
My prince: SYG kat mane?
Princess: kat parking teksi ni..
My prince: kat mane? X nampk pun
Princess: kat pondok polis ni
My prince: mane? X nampk pun
Sambil2 cakap di telefon aku da nampak si dia dari jauh. Maybe ni la orang nye sebab aku penah tengok gambar si dia dari laman sosial. Dari jauh muka da senyum2..sah la ni org nye. 1st impression, boleh tahan si dia ni tapi tak sangka lak tinggi orang nye. dalam gambar macam biasa2 je.
Terus si dia mendapatkan aku, dia cam la tu muka aku.hehe.. si dia menghulurkan tangan untuk bersalaman.aku pun menyambut sambil dalam hati berkata,nak cium tangan dia ke tak..emm teragak2 ni.terus si dia mengangkat tangan nye tinggi sedikit menyuruh ku menyium tangannye..terasa sweet pulak.hehe.

Princess: nape SYG kol B susah nak dpt?
My prince: ofis kol ade meeting lak n ade pegawai nak pindah
           rumah
Princess: cuti pun nak kena wat kerja ke? Kan da amik cuti kan?
My prince: mane de amik cuti. Cuti sendiri je ni
Princess: B ckp ngan SYG B isi borang cuti..
My prince: xpe B suruh member gantikan.

Sambil nak setlekan masalah, perkara pertama yangg aku kurang berkenan,  si dia dah mula smoke. Aduh nak kena tunggu si  dia habis smoke baru boleh masuk dalam kereta. Bila dalam perjalanan ke mcd ( MCDONALD)  untuk sarapan pagi,housemate aku yang kepala gila2 semeua borak2 macam biasa. Si dia mula senyap tak byk cakap.biasa la mula2. Bajet pemalu la..hahaha..bila aku tengah drive mcm2 la si die kutuk aku.
My prince: laa auto ke?
Princess: apsal? Salah ke?
My prince: x best bwk pki auto ni
Princess: wakluu.. poyo gler..

Akhirnya sampai jugak kat mcd.. yang housemate aku bila da sampai semua terus keluar dari kereta masuk ke dalam mcd. Tinggal la aku ngan si dia. ~~ cont ~~


* My Prince tujukan this song 2 Princess
* penuh bermakna this song
* ni belum lagi dengar My Prince karoke This song
* SEKALI AKU JATUH CINTA BY NASSIER WAHAB


No comments:

Post a Comment