TaK kENaL MaKA Tak CinTa..
DaH KeNaL BeLum Tentu BerCinTa..
JanGan TanGiSi PemerGiAn Yang BeLum PasTi KiTa PunYa..

KesiNamBUnGan HiDup InI BagAi TiAdA peNgHuJunGnYa..

Wednesday, August 3, 2011

RamaDhaN MenJeLang TiBa

           Ahlan wa sahlan ya ramadhan. Pengumuman berpuasa telah dibuat tapi atok lain yang mengumumkan bukan atok yang sebelum-sebelum ni. So kali ni bila dengar pengumuman puasa tu kurang excited sebab atok yang baru ni bila buat pengumuman laju je bila cakap. Kalau atok yang lama slow-slow je cakap boleh jadi nervous nak tahu pengumuman tu.hehe. sebab tu orang selalu cakap ‘lain orang lain caranya’ maybe atok yang baru ni nervous kot tu yang buat pengumuman laju jek cakap..hehe sory atok baru saya gurau jek..maaf..maaf..maaf..
           Alhamdulillah 1st day puasa aku dapat bersahur dan berbuka dengan famly dalam keadaan yang sederhana saja. Petang tu sempat juga la aku pergi bazaar ramadhan kat mantin. Bila sampai kat bazaar aku dapat rasa something yang membuat aku mengingati seseorang. Yaa.. baru aku teringat, puasa tahun lepas aku selalu pergi bazaaar ngan my love aku. Patut la tahun ni rasa semacam je. Rindu nak jalan-jalan kat bazaar wif my love. Tahun ni dapat berbuka sama-sama ke tak ye. Yela masing-masing dah duduk jauh so makin terasa sunyi n syahdu la dalam bulan puasa ni. Perghh ayat syahdu gitu.hehe
So sekarang jadi la anak perantauan. Makan tuk berbuka dan sahur pun ala kadar saja. Tak elok membazir kan nak kahwin so kena la berjimat cermat.. kahwin?? Yeke nak kahwin?? Tteettttt!!!!!!!!! Ok

 tak elok membazir. membazir amalan syaitan. baik simpan duit untuk kawen..hehee

            Kawan-kawan selamat menjalani ibadah puasa. Maafkan saya kalau ada terkasar bahasa dan menyakitkan hati kawan-kawan samaada dari segi percakapan atau perbuatan. Tiada manusia yang perfect di atas muka bumi ni. 0-0 k.. 
 0-0 yek..

No comments:

Post a Comment