TaK kENaL MaKA Tak CinTa..
DaH KeNaL BeLum Tentu BerCinTa..
JanGan TanGiSi PemerGiAn Yang BeLum PasTi KiTa PunYa..

KesiNamBUnGan HiDup InI BagAi TiAdA peNgHuJunGnYa..

Saturday, May 7, 2011

EngKauLAh RaTu HatiKu..

ibu..ibu..
engkaulah ratu hatiku
bila ku berduka 
engkau hiburkan hati ku selalu..
ibu..ibu..
engkaulah ratu hatiku..

           Dari kecik sampai la ke besar semua orang akan tahu lirik lagu ni. Tipulah kalau ada yang tahu lirik lagu ni dan aku sendiri membesar dengan lagu ini. Tak tergambar pengorbanan seorang ibu dan tak ternilai harga susu yang diberi oleh ibu kita. 
Panggilan untuk seorang ibu ada macam-macam seperti IBU,MAMA,MAK,MUMMY DAN UMI. Aku memang dari kecik telah di ajar untuk memanggil orang  yang melahirkan aku adalah MAMA. Banyak yang telah di ajar oleh mama pada diri aku. Aku tak tahu macam mana nak menceritakan tentang pengorbanan mama sebab tak terkata pengorbanan itu. Aku sayang sangat dengan mama. Pernah aku mengalami dilemma yang amat sangat dalam memilih teman hidupku.. Mama lah tempat aku meluahkan segalanya dan mama juga telah membuka mata aku untuk memilih siapa yang berhak aku pilih. Betul lah kata orang restu seorang ibu adalah berkat. Tanpa restu seorang ibu ibarat tiada haluan.


           Aku ni dari belajar sehinggalah bekerja merantau saja di negeri orang. Beberapa bulan yang lepas,aku pulang bercuti di rumah dan dalam masa yang singkat saja aku dapat meluangkan masa dengan mama. Bila tiba aku nak balik, baru nak mula drive aku nampak mama menitiskan air mata. Aduhhh..terasa bersalah pula dihati ini sebab tak dapat meluangkan lebih masa yang lama bersama mama. Berdosa kah aku membuat mama menitiskan air mata???  Bukan aku sengaja untuk membuat sebegitu Cuma keadaan yang tidak mengizinkan. Aku sayang sangat-sangat dengan mama. Tidak siapa yang dapat mengantikan tempat mama. Seburuk mana sekali pun beliau adalah mama aku. 
LOVE U SO MUCH MAMA.. 
HAPPY MOTHER DAYS TO PUAN RAFIKAH HASHIM. 
ENGKAULAH RATU DAN SUMBER ILHAMKU..
ANAK MU INI SENTIASA MENDOAKAN KESIHATAN YANG BAIK DAN KEBAHAGIAAN MAMA DI DUNIA DAN AKHIRAT.  

3 comments:

  1. Selamat Hari Ibu untuk mama kak odi..

    bagi hadiah ape haa ???huhuhu

    ReplyDelete
  2. sshrina: yeke ni??
    cik alin: hadiah?? doa dan kasih syg je..hehhee

    ReplyDelete